II REZULTAT

Przewodnik będący modelowym zbiorem zaleceń dotyczących organizacji transdyscyplinarnych szkół letnich.

Celem przewodnika jest:

  1. dostarczenie know-how w postaci zbioru ogólnych zasad organizacji szkół letnich wykraczających poza semestralny harmonogram zajęć w szkołach wyższych;
  2. wskazanie podstawowych elementów metodyki kształcenia w programach szkół letnich, z uwzględnieniem celów, czasu trwania zajęć, systemu punktacji ECTS oraz dostarczenie inspiracji dla tworzenia najefektywniejszych form i metod pracy, określania funkcji nauczycieli i ekspertów zapraszanych do współpracy przy realizacji programu szkoły;
  3. przygotowanie modelowego opisu organizacji szkoły letniej w jednym z wybranych zakresów: Letnia Szkoła Kreatywności i/lub Letnia Szkoła Ochrony Środowiska i/lub Letnia Szkoła Kultury Obywatelskiej.

Uwzględniając humanistyczne i uniwersalne podejście w projektowaniu szkół letnich, przewodnik będzie zawierał wskazówki dotyczące:
– ogólnych celów organizacji szkół letnich jako otwartej i uniwersalnej formuły spotkań naukowych adresowanych do międzynarodowej społeczności akademickiej oraz osób i instytucji zainteresowanych organizacją szkół letnich;
– metodologii organizacji działań opartych na współpracy, integracji i otwartości w ramach transdyscyplinarnej i wielokulturowej społeczności dostępnej dla wszystkich zainteresowanych (w tym uczestników o różnych potrzebach edukacyjnych);
– ustalenia metod współpracy warunkujących optymalne wykorzystanie nowego środowiska edukacyjnego (w szerokim znaczeniu tego słowa);